Badmintonlinjen

Beskrivelse af badmintonlinjen:

I Talentklasserne arbejder vi grundlæggende med strategien,
 ”skadesforebyggende træning & Individuelt teknisk fokus”

På badmintonlinjen har vores elever en helt særlig og unik mulighed for at udvikle sine motoriske benarbejds- og slagtekniske færdigheder. Vi arbejder med at skabe et menneskeligt stærkt fundament mod vejen til at få en professionel badmintonkarriere.

Der lægges meget stor vægt på de almene motoriske bevægelser og koordination. Vi har arbejder med individuelle mål på de tekniske færdigheder som man kan arbejde henimod gennem sin træning hos os og i klubben. Vi stiller store krav til elevens kreativitet og selvstændighed og har fokus på at udvikle vores badmintonspillere til proaktive og ansvarlige unge mennesker der tager ansvar for deres træning. Vi dyrker at den enkelte elev bliver bevidst om egne styrker og mangler og ønsker at skabe et læringsmiljø, der besidder på hinandens hjælp og bidrag gennem glæde og sammenhold.

Niveauet på linjen er generelt højt, og vi har meget ambitiøse og dygtige elever hvor nogle er helt med i den absolutte top i Danmark.

Lars Klinstrup

Talentklassetræner
Lars Klintrup

Lars arbejder som professionel badmintontræner i Lyngby badmintonklub, hvor han som senior cheftræner har flyttet klubben fra Danmarksserien til 1. division. Desuden er han også fysisk træner og talenttræner for ungdomsspillerne.

Lars er læreruddannet og har desuden adskillige eksaminer fra Institut for Idræt ved KU samt en personlig træneruddannet ved S.A.T.S. Derudover er han DBF 2-uddannet og har undervist på diverse træneruddannelses kurser i teknik, taktik, psykologi mv.

Lars har været professionel badmintontræner gennem mange år og har desuden vundet herresinglerækken i den traditionsrige All England turnering for +35 år i 2012, 2013 og 2015.

Peter Arvedsen

Talentklassetræner
Peter Arvedsen

Peter har været træner i mere end 30 år – og trænet alt lige fra begyndere til elite. Han har mange års divisionserfaring her iblandt Skovshoved i Ligakval. Peter er DBF 2-uddannet og har tidligere arbejdet på Falkoner Gymnasium på deres daværende badmintonlinje men har været tilknyttet Bellahøjs badmintonlinje siden dens start. Peter er udover Bellahøjs I-linje også træner på Gladsaxe Sportscollege, mens han i sit civile arbejder som selvstændig og professionel badmintontræner som ungdomscheftræner i Lyngby Badminton Klub. Desuden har han været nomineret 3 gange til årets talenttræner af Badminton Danmark.