Basketlinjen

Beskrivelse af basketballlinjen:

I Talentklasserne arbejder vi grundlæggende med strategien,
 ”skadesforebyggende træning & Individuelt teknisk fokus”

Vi har et særligt fokus på spillerens individuelle ”fundamentals” kombineret med skadesforebyggende træning. Vi arbejder på mange områder af dit spil, såsom skud, afleveringer, spilforståelse, 1 mod 1 og individuelle tekniske færdigheder i alle aspekter af spillet. Målet er at skabe de bedste udviklingsmuligheder for den enkelte elev i en undervisning hvor der kan differentieres efter evner, alder, fysisk udvikling, køn m.m.

Udover fokus på den enkelte elevs individuelle færdigheder arbejdes der naturligvis også i spilmæssige helheder i forskellige spilsituationer, hvor den enkelte skal lære at indgå i et træningssamarbejde.

Vi har rigtig gode træningsforhold på Grøndalscenterets. Niveauet er højt og vi tager hensyn til hårde træningsperioder, landsholdssamling og træningslejrer, gennem justering af træningsfokus, hvor vi kan tilpasse den enkeltes træning og de hensyn der kan være i det.

Da træningen ikke er en del af en klubtræning giver det mulighed for at dygtiggøre sig i detaljerne i de forskellige aspekter af spillet, detaljer som ofte er afgørende for succes i en spilsituation og for i sidste ende af være den der kommer længst med sin sport.

Maja Gerlyng

Talentklassetræner
Maja Gerlyng

Maja har tidligere spillet i dameligaen i Hørsholm 79’ers. I 2008 fik hun et scholarship af Siena College i New York og spillet derovre gennem en periode over 4 år. Maja har tidligere spillet på landsholdet og er fortsat aktiv i Falcon og har et civilt job. Maja har gennem flere år været tilknyttet vores basketlinje.

Almir Zeeco

Talentklassetræner
Almir Zeco

Almir der oprindeligt er uddannet tandlæge, har i den grad skiftet karriere. Han er efterfølgende uddannet idrætslærer og spillede selv i 1. div i Sarajevo og Vogosca gennem 6 år inden han flyttede til Danmark. Der blev han assisterende træner hos SISU og hurtigt efterfølgende cheftræner og førte dem til toppen af ligaen. Han har tidligere været U23 landstræner og A-landsholdsassistent og har gennem flere år været tilknyttet vores basketlinje som i dag har et højt niveau.  Udover at være på vores basketlinje arbejder Almir civilt som Sportschef og seniortræner i BK Amager.