Fodboldlinjen

Beskrivelse af fodboldlinjen:

I Talentklasserne arbejder vi grundlæggende med strategien,

”skadesforebyggende træning & Individuelt teknisk fokus”

Fodboldlinjen på Bellahøj Skole er et unikt tilbud for topmotiverede fodboldspillere, der har viljen og lysten til træning i et seriøst og ambitiøst fodboldmiljø, hvor der er plads til fordybelse i detaljerne. Målet er at skabe de bedste udviklingsmuligheder for den enkelte elev i en undervisning, hvor der kan differentieres efter evner, alder, fysisk udvikling, køn m.m. Individuelt teknisk fokus samt skadesforebyggende træning fylder meget i den daglige træning.

Udover fokus på den enkelte elevs individuelle færdigheder arbejdes der naturligvis også i spilmæssige helheder i forskellige spilsituationer, hvor den enkelte skal lære at indgå i et træningssamarbejde.

Vi har rigtig gode træningsforhold på Grøndalscenterets kunstgræsbane, hvor vi træner året rundt uanset vind og vejr. Vi tager hensyn til hårde træningsperioder, landsholdssamling og træningslejrer, gennem justering af træningsfokus, hvor vi kan tilpasse den enkeltes træning og de hensyn der kan være i det.

Da træningen ikke er en del af en klub træning giver det mulighed for at dygtiggøre sig i detaljerne i de forskellige aspekter af fodboldspillet, detaljer som ofte er afgørende for succes i en spilsituation og for i sidste ende af være den der kommer længst med sin sport.

Talentklassetræner
Martin Exaudi Lundqvist

Martin Exaudi Lundqvist er 40 år. Han er gift med Tanja, og sammen har de Anton på 9 og Mikala på 4, og de bor i Ølstykke. Martin kommer fra 18 år i den finansielle branche. Han har altid spillet fodbold og startede som træner i 2016, hvor han var assistent- og keepertræner for BSF i Kvindeligaen (dengang 3F). Derudover har Martin på herresiden været omkring DS og 2. Division. I dag er han udover Bellahøj tilknyttet DBU U14 piger og Brøndby MasterClass ATK+. Begge som keepertræner. Han er selv tidligere keeper og har en stor passion for denne del af spillet, hvilket også afspejler sig i, at han er partner i Keepers.one. Som en del af hans virke som keepertræner på de forskellige niveauer, har og er det en naturlig del at være inddraget i holdets træning, da det er en stor del af keeperens spil.

Talentklassetræner
Frederik Georgsen

Frederik Georgsen er 28 år. Han er bosat på Islands Brygge, hvor han også er vokset op. Frederik startede trænergerningen som 16-årig, hvor han indtil sommeren 2022 var tilknyttet Boldklubben Fremad Amager og AC Amager. De sidste år var som u15-træner for AC Amager, da det blev stiftet. Her var hovedformålet at skabe og udvikle spillere til højeste niveau i Danmark, hvorfor han har gode erfaringer med målgruppen. Derudover har Frederik tidligere været tilknyttet DBU København i deres børne- og ungdomsudvalg samt været formand i en mindre serieklub. Ved siden af fodbolden var Frederik i flere år ansat på Fritidsinstitutionen ved Bellahøj Skole, så han har i forvejen også et stort kendskab til skolen. I sommeren 2022 gik Frederik fuldtid på fodbolden, hvor han gennem F.C. København blev ansat i Dragør Boldklub som leder for deres akademi samt børneudviklingstræner. Her skal Frederik naturligvis udvikle på en masse spillere samtidig med at klæde de mere end 150 trænere og ledere på til at varetage opgaverne på og udenfor banen.