Håndboldlinjen

Beskrivelse af I-Håndboldtræningen:

I Talentklasserne arbejder vi grundlæggende med strategien,

”skadesforebyggende træning & Individuelt teknisk fokus”

Vi arbejder med skadesforbyggende træning på lige fod med selve håndboldtræningen, og prioriterer det højt. Vi arbejder målrettet med håndboldens basisbevægelser herunder rytmik, koordination, fintetræning, afleveringsteknik, skudafvikling, faldteknik samt individuel pladsspecifiktræning, der tilsammen tages ud fra DHF’s aldersrelateret træning.

Målet er at skabe de bedste udviklingsmuligheder for den enkelte elev i en undervisning hvor der kan differentieres efter evner, alder, fysisk udvikling, køn m.m. Udover fokus på den enkelte elevs individuelle færdigheder arbejdes der naturligvis også i spilmæssige helheder i forskellige spilsituationer, hvor den enkelte skal lære at indgå i et træningssamarbejde.

Da træningen ikke er en del af en klubtræning giver det mulighed for at dygtiggøre sig i detaljerne i de forskellige aspekter af håndboldspillet, detaljer som ofte er afgørende for succes i en spilsituation og for i sidste ende af være den der kommer længst med sin sport.

Jesper Bencke

Talentklassetræner
Jesper Bencke

Jesper er uddannet idrætsfysiolog og har en PHD-grad om træning af børn på eliteniveau. Jesper har en højeste internationale træneruddannelse og har været instruktør i Dansk Håndbold Forbund siden 1997, og er det fortsat. Jesper arbejder som forskningsleder med særligt fokus på forebyggelse af skader i håndbold. Han er i den kombination af erfaring som træner og sin markante erfaringen og uddannelse om skader, tilknyttet DHF i en rådgivende rolle samt medlem af det Europæiske Håndboldforbunds Videnskabelige Netværk.

Jesper har været håndboldtræner i over 30 år og har været assisterende træner i både herre og dameligaen ligesom han gennem mange har trænet ungdomsspillere på absolut højere niveau og i de bedste rækker.

Laurids Søgaard Petersen

Talentklasseræner
Laurids Søgaard Petersen

Laurids er uddannet diplomtræner og arbejder udelukkende med håndbold. Han er primært i Nordsjælland Håndbold som talentchef og assistenttræner på deres hold i herreligaen. Han er desuden tilknyttet både Københavns Universitet og Dansk Håndbold Forbund. På KU underviser han på bacheloren i idræt i faget 'Fra boldbasis til boldspil' og i DHF arbejder han som talenttræner med landets dygtigste drengespillere i alderen 15-17 år.

Han har tidligere været håndboldtræner i både Roskilde Håndbold og Skanderborg Håndbold(SHEA) og er uddannet kandidat i idræt og sundhed med speciale i konkurrence- og eliteidræt.