Modtageklasse på Bellahøj Skole for elever i 0.-4.årgang samt Ukraineklasser 4.-9.klasse

I modtageklassen går elever, som er blevet anvist til en plads. Undervisningen foregår på hold i et tæt samarbejde med almenklasserne. Et hold kan fra skoleåret start højst rumme 18 elever. I modtageklasserne modtager eleverne en særlig tilrettelagt undervisning i dansk som andetsprog, som medfører at de hurtigt får udviklet en sprogforståelse, så de kan få et tilstrækkeligt udbytte af den faglige undervisning i almenklasse samt at øge elevernes deltagelsesmuligheder. Eleverne kan gå i modtageklasse i op til to år. På Bellahøj Skole har vi fokus på det enkelte barns udvikling fagligt, socialt og sprogligt – det vil derfor være forskelligt, hvornår eleven er klar til fuld inklusion i almenklassen.