Vi Vokser

Vi styrker udskolingen i folkeskolen - Kbh!

I perioden 2018-2021 har Københavns Kommune afsat 220 mio. kr. til at gøre folkeskolen mere attraktiv for de ældste elever. Alle byens skoler har fået flere penge pr. elev i 7. til 9. klasse, som de fx kan bruge på mere pædagogisk personale. Skolerne har derudover kunnet søge om penge til særlige aktiviteter omkring deres ældste klasser.

Skolerne har enkeltvis eller på tværs især søgt om midler til:

• • Intensive læringsforløb for de fagligt svageste elever
  • Målrettede undervisningsforløb for de mest ambitiøse og fagligt stærke elever
  • • Udvidet brobygning til ungdomsuddannelser og arbejdsmarked
  • • Mere inddragelse af elever og forældre
  • • Flere praktiske og musiske valgfag og linjer
Vi vokser logo

Sådan styrker vi udskolingen på Bellahøj Skole

På Bellahøj Skole - Københavns Idrætsskole, står vi aldrig stille. Vi bevæger os både fysisk og mentalt. Alle vores udskolingselever har derfor 4 lektioners idræt/uge – og der er et generelt fokus i undervisningen på variation og bevægelse.

Fokus i vores nye udskolingsmodel er, at styrke og fastholde elevernes motivation for at blive så dygtige, som de kan. Derfor er alle onsdage noget særligt og følger et særligt skema. Enten som A-fag (valgfag), der afvikles på hele dage i samarbejde med Ungdomsskolen, som fordybelsesdage (i fx dansk, historie el.l.) eller som ture, foredrag eller andet, som giver ekstra motivation og variation i hverdagen. Så kom og vær med – det er aldrig kedeligt😊

Læs mere om hvordan vi i København styrker udskolingen på www.vivokser.kk.dk