Optagelse i Talentklassen

VIGTIGE DATOER

28/02-2024 - Informationsaften i auditoriet i udskolingsbygningen fra 19.00-21.00

Frist for tilmelding til prøvetræning: Lørdag den 2. marts

Uge 10 og 11 - Prøvetræninger

17/03-2024 – Frist for ansøgning til I-linje

Fredag den 22/03: Svar på, om man kommer til optagelsessamtale.

Uge 15 - Optagelsessamtaler

12/04-2024 - Svar på optagelse

TILMELDING TIL PRØVETRÆNING

Alle elever, der i skoleåret 2024-2025 begynder i 7. klasse, kan søge om optagelse I Talentklassen. Du skal tilmelde dig en prøvetræning, hvor du får mulighed for at møde skolens trænere, møde vores træningsstrategi og andre elever.

Tilmelding til prøvetræning foregår via dette link (DER ER NU LUKKET FOR TILMELDINGER TIL PRØVETRÆNING. ØNSKER DU EN, SÅ SKRIV DIREKTE TIL STURE PÅ y98u@kk.dk)

OPTAGELSE I TALENTKLASSEN

Du kan allerede nu gå i gang med at indsamle den information, vi behøver.

1. En motiveret ansøgning:

Her nævner du, hvorfor du søger om optagelse i Talentklassen, hvorfor vi netop skal vælge dig, samt hvad du vil have ud af det, hvis du bliver optaget. Fortæl også om, hvem du er, og hvad du interesserer dig for (ud over din sport).

2. En trænerudtalelse:

a) Sportslige kompetencer

b) Sociale kompetencer i forbindelse med sport

c) Personlige kompetencer når man dyrker sport

3. En lærer/-skoleudtalelse:

a) Fagligt standpunkt i fagene dansk og matematik. Hertil vil vi også gerne modtage data fx stave- eller matematikprøver og national test

b) Sociale forudsætninger fx gruppearbejde og deltagelse i undervisningen

c) Personlige forudsætninger fx selvstændighed, motivation, mødestabilitet

4. En video:

Du præsenterer og fortæller om dig selv. Fortæl også gerne, hvorfor vi skal vælge netop dig, og hvorfor du søger om optagelse i kommende 7.i.

Klik her for at søge om optagelse i Talentklassen. (Linket er opdateret den 13/02, og det er nu muligt at søge ind i Talentklassen.)

Et udvalg bestående af idrætskoordinatorer, trænere og kommende kontaktlærere for den nye 7. klasse vil vurdere ansøgningen ud fra en konkret, individuel sportsfaglig vurdering. Ansøgeren vurderes gennem prøvetræning, ansøgning samt om nødvendigt en dialog mellem familie, klubbens trænere og skolen.

Skolens Team Danmark Talentklasse lægger vægt på talentudvikling og herunder ansøgerens sportslige udviklingspotentiale.

Samtidig foretager skolen en helhedsvurdering på baggrund af elevsammensætningen på de specifikke sportslinjer på tværs af årgangene 7.-9. klasse. Dette for at sikre de bedst mulige betingelser og udbytte for det sportsfaglige niveau, samt talentudvikling i sportsgrenene på skolen.

Bellahøj Skoles folder 2024_0.pdf

Shape Created with Sketch.